Featured Post 6

6/08/2014

Halep

Halep: "Mi s-a tăiat tot elanul la 4-4 în setul decisiv". Simona revine în ţară pe poziţia a treia în lume

 

La scurt timp după ce s-a terminat finala cu Maria Şarapova, Simona Halep a plâns câteva minute. A fost foarte aproape de o şansă imensă în cariera ei de până acum, adică la două game-uri distanţă de câştigarea primului turneu de Grand Slam. Din fericire, are numai 22 de ani, iar şansele sunt nenumărate pentru a mai ataca o finală la acest nivel. După câteva minute, românca a înlocuit lacrimile cu zâmbetele, la speech-ul de la sfârşitul meciului fiind foarte tonică. "Nu aveam de ce să fiu tristă, doar am jucat un tenis foarte bun. Sunt mândră de cele două săptămâni pe care le-am avut la Paris. Am reuşit să-mi fac jocul meu şi sunt foarte fericită pentru asta. Când am venit aici nu mă aşteptăm să joc finala", a declarat Simona.

Ca orice bătălie sportivă, finala Halep - Şarapova a avut şi un moment decisiv. Acesta a fost în setul decisiv, la 4-4, când arbitrul i-a dat punct Mariei Şarapova, deşi meciul se oprise. "I-am cerut arbitrului să se rejoace punctul, dar mi-a spus că trebuia să trimit mingea în teren ca să se repete. După acel schimb mi s-a tăiat elanul, n-am mai avut energie să continui la acelaşi nivel. Am să învăţ după această întâmplare, iar pe viitor voi şti ce voi avea de făcut" , a susţinut românca. Ea a reuşit, în schimb, să treacă foarte bine peste încărcătura emoţională dinaintea jocului, astfel că la ora finalei a fost la un nivel foarte ridicat din punct de vedere mental:  "Am încercat să-mi ţin în frâu emoţiile, să stau relaxată, să mă gândesc că este o finală obişnuită. Cred că mental am fost OK". De altfel, Halep a reuşit să revină din mai multe momente dificile în setul doi, prima dată când a fost condusă cu 2-0, iar apoi în tiebreak, fiind condusă cu 5-3. "La 5-4 în tiebreak am avut sentimentul că pot câştiga setul şi să împing meciul într-un set decisiv. Am crezut însă tot timpul că pot să întorc rezultatul", a dezvăluit Simona.

"Trofeele câştigate îmi dau energie în fiecare dimineaţă"

Simona a tras la cald şi primele concluzii după finala cu Şarapova, astfel încât pe viitor să şi câştige un trofeu de Grand Slam dacă va mai ajunge într-o asemenea situaţie. I-ar mai trebui câteva mici detalii. "Trebuie să mai lucrez la forehand, am făcut multe greşeli în momentele importante. Voi încerca să-mi îmbunătăţesc forehand-ul cros, să-mi deschid mai mult terenul", a evidenţiat jucătoarea un aspect care ar putea să o ajute mai mult pe viitor. Chiar dacă a pierdut trofeul, Simona ajunge duminică spre seară în ţară, în jurul orei 19:00, cu multe lucruri care se contabilizează la mari plusuri. În primul rând, de luni îşi va îmbunătăţi clasamentul, va fi numărul 3 mondial. Cât priveşte trofeul pe care l-a obţinut pentru accederea în finala de la Paris, eleva lui Wim Fissette i-a găsit deja locul. "Va fi vizibil în vitrina mea, am să-l aşez ca să-l văd zilnic pentru o perioadă. Mereu când mă trezesc dimineaţa şi văd trofeele câştigate, îmi dau energie. Am făcut o vitrină mare ca să încapă multe trofee", a încheiat pe un ton destins Simona aventura de la Paris, una pe care nu o va uita niciodată.

Simona Halep pierde finala de la Roland Garros
Simona Halep pierde finala de la Roland Garros

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu